Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

Ο ΕΡΩΤΑΣ ΣΤΟΝ Ε.ΠΑΠΑΝΟΥΤΣΟ......ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ



ΕΡΩΤΑΣ:

"Πολύ μεγάλη σημασία για τη διαμόρφωση των διαθέσεων και της συμπεριφοράς του ανθρώπου στο κεφάλαιο της ερωτικής ζωής, και γενικότερα στη συγκρότηση της προσωπικότητάς του, εχουν οι πρώτες σεξουαλικές εμπειρίες, το πώς γεύτηκε στα χρόνια της νεότητάς του την ηδονή του φύλου. Εάν μερικοί μιλούν για την επιθυμία και τον ερωτα επιπόλαια η με σαρκασμό, σα να ειναι δευτερεύουσες η ευτελείς υποθέσεις της ζωής, εάν ακόμη μερικοί αισθάνονται απέναντι στην επιθυμία και στον ερωτα αποστροφή και φόβο, αηδίαν η αβεβαιότητα, τούτο κατά μεγάλο μέρος οφείλεται στο γεγονός οτι και οι πρώτοι και οι δεύτεροι δεν ευτύχησαν να εχουν καλές σεξουαλικές και αισθηματικές εμπειρίες στα πρώτα, τα κρίσιμα χρόνια της ζωής. Με τις πρώτες εμπειρίες, και σε τούτο και σε πολλά αλλα θέματα, τοποθετούνται για το χαραχτήρα και την πνευματική υφή του ανθρώπου οι σιδηροτροχιές απάνω στις οποίες θα κινηθεί, οπως το τραίνο στις γραμμές του.

Ειναι μεγάλη ευλογία για το νέο ανθρωπο να εχει με καλούς οιωνούς μυηθεί στα αινίγματα και στις συγκινήσεις του sex. Θα σταθεί γερά πάνω στα δυό του πόδια, θα αποκτήσει αυτοπεποίθηση και αισιοδοξία και θα αντέξει στίς θύελλες της ζωής.

Αλλίμονο σ' εκείνον που εχει γευτεί πρόστυχα την ηδονή της σάρκας στα πρώτα βήματά του, ή στο πρώτο του ερωτικό αναφτέρωμα συνάντησε την αδιαφορία ή γνώρισε την απογοήτευση. Στραβώνει ο δρόμος του και δύσκολα θα ξαναβρεί τη σωστή γραμμή. Δεν ειναι σπάνιοι (ακόμη και στους κύκλους των μορφωμένων) εκείνοι που, οταν συζητούμε μαζί τους για τον ερωτα, μας αιφνιδιάζουν με τον τρόπο που τον αντιμετωπίζουν ή τον προσπερνούν με ελαφρότητα και ειρωνεία ή μιλούν γι' αυτόν με κυνισμό και απρέπεια. Απορούμε πώς ανθρωποι σοβαροί τηρούν απέναντι σ' ενα τόσο σοβαρό θέμα μια τόσο παιδαριώδη στάση. Κακότυχοι ανθρωποι... Την ωρα που πήγαινε να ανθίσει η ψυχή τους, που δοκίμαζαν να μυηθούν στα μυστήρια και να χαρούν το θαύμα, δεν αξιώθηκαν να βρούν τον σύντροφο τον πρόθυμο να τους παρασταθεί, τον αξιο ν' αγωνιστεί μαζί τους τον ωραίο αγώνα-και εμειναν στη μέση του δρόμου ή παραστράτησαν. Οσο περνούν τα χρόνια η στέρηση θα γίνεται πιό πικρή, ο εκτροχιασμός πιό επικίνδυνος και ξαφνιάζεται κανείς να βλέπει ανθρώπους που πέρασαν με ευπρέπεια τη ζωή τους, να εχουν γεράματα οχι ειρηνικά, ουτε ανεπαίσχυντα.

Θα εδινα λοιπόν στούς νέους για τον ορθό ερωτικό προσανατολισμό τους τις εξής συμβουλές:

α. Μην ταυτίζετε τον ερωτα με την επιθυμία. Η επιθυμία ειναι απαίτηση της ζωτικότητάς σας, η ικανοποίηση της θα σας ανακουφίσει. Ο ερωτας αποκαλύπτεται στο πνεύμα, με αυτόν θα ολοκληρωθεί η υπαρξή σας...
Μη βιάζεσαι λοιπόν να αποφασίσεις. Περίμενε να 'ρθει η ευλογία του ερωτα. Πρώτη μας λοιπόν συμβουλή πρέπει να 'ναι προσμονή, οχι βιασύνη. Γιατί οχι βιασύνη; Γιατί την ωρα της ροδοδάκτυλης αυγής μια κακή τοποθέτηση της αγάπης μας μπορεί να μας πολώσει πρός τα κάτω, να μεταθέσει το κέντρο του ηθικού μας βάρους χαμηλά και να μείνουμε εκεί- να μαδήσουν τα φτερά μας και να μην πετάξουμε πια ψηλά....

Κάτι απερίγραπτα λεπτό και πολύτιμο υπάρχει μέσα σου. Φύλαξέ το ! Μη ρίξεις αμέσως αυτή την τελευταία εφεδρία στη μάχη, με την πρώτη κιόλας κρούση πρός το αλλο φύλο.

β. Μην προσπαθήσετε να αποσπάσετε την αγάπη με μέσα ανέντιμα απο το πρόσωπο που σας εχει γοητέψει. Ο ερωτας δεν εκβιάζεται. Γίνου αξιός του να σου δωθεί. Ας διδάξουμε στούς νέους οτι ο ερωτας ειναι μια σχέση απόλυτης αμοιβαιότητας. Συνδέει 2 πρόσωπα που το καθένα εχει ελεύθερα εκλέξει το αλλο, και ειναι πάντοτε πρόθυμο να χαρίζεται στο αλλο, χωρίς ποτέ να συλλογίζεται ή να υπολογίζει την αμοιβή, γιατί εχει τη συνείδηση οτι οσαδήποτε κι αν δώσει, προσφέρει λιγότερα απ' οσα παίρνει....

Εάν η ανταπόκριση δεν υπάρχει στην διάθεση και στην πράξη και των 2 προσώπων, δεν μπορεί να γίνει λόγος για ερωτα. Οταν αντιληφθούμε οτι παρά την προσφορά μας δεν συναντούμε ειλικρινή και αμέριστη ανταπόκριση απο τον αλλο, τούτο ειναι σημάδι φανερό οτι δεν βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο, δεν χτυπάμε την πόρτα που θα ανοίξει. Ειναι λάθος να νομίζουμε οτι εάν επιμένουμε, πιέσομε, κάνουμε πιο συστηματικά την πολιορκία μας, θα κατακτήσουμε το είδωλό μας. Η τακτική αυτή ισως να ειναι αποτελεσματική στο επίπεδο της επιθυμίας, οχι και στο επίπεδο του ερωτα.

γ.Οταν κατακτήσετε το μεγάλο αγαθό του ερωτα, μην αναπαυθείτε στις δάφνες σας. Ειναι δυσκολότερο ακόμη να το διατηρήσετε. Για να κρατηθείτε στο υψος της δωρεάς που σας εγινε, θα αγωνιστείτε ανανεώνοντας διαρκώς τους τίτλους των διεκδικήσεών σας. Ο ερωτας μοιάζει με την ελευθερία σε τούτο: οτι ειναι προνόμιο που πρέπει διαρκώς να αποδείχνεις στη πράξη οτι το αξίζεις. Για να διατηρηθεί στέρεος ο ερωτικός δεσμός εχει ανάγκη απο διαρκώς μεγαλύτερα κεφάλαια τρυφερότητας και στοργής , εμπιστοσύνης και εκτίμησης, αφοσίωσης και θαυμασμού, που να τα καταθέτουν χωρίς φειδώ και τα δύο μέρη.

Γιατί ο αληθινός ερωτας ειναι ενα αέναο παρόν, οχι παρελθόντος αναμνήσεις. Υπάρχει μόνο ως μία διαρκώς ανανεωνόμενη κατάκτηση. Και κερδίζεται με τις θυσίες που απαιτεί μία νίκη ακριβή. Ετσι δίνεται στον ανθρωπο κάθε ειδος ευτυχίας."


Απο το βιβλίο του Πρακτική Φιλοσοφία

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου